Wat een aanloop!

15 september 2023 - Ursem, Nederland

Hoera, de aanloop naar de vakantie is begonnen en alhoewel ik erg gespannen ben kijk ik enorm uit naar mijn avontuur.

4 weken een reis dwars dor Vietnam en Cambodja maken in je eentje (maar wel in groepsverband) neemt bij mij behoorlijke spanning met zich mee.

REISPAPIEREN: Als ik op Schiphol taxfree ga shoppen ligt mijn paspoort bij de sigaretten en mijn boardingpas bij de parfum en daar kom ik bij de kassa pas achter. Daarbij vind ik het altijd een hele administratie, je loopt met allerlei papieren te zeulen en je ben continu in de stres dat je wat verliest.

Ik ben nou eenmaal verwent, Andre let altijd op dit soort dingen en maakt mij er tot vervelens toe altijd op attent wat een kluns ik ben!

VACCINATIES: “U krijgt standaard een Hepatitis A en een DKTP vaccinatie mevrouw, bent u gevaccineerd tegen de mazelen?” Ehhhhh…..geen idee?? Het kind vaccinatie boekje ligt ergens op zolder in doos 181 of was het nou 193? En helaas aan mamma kan ik het niet meer vragen. Toch maar even op de vaccinatie website een overzicht aangevraagd want die doos ga ik echt nooit meer vinden.

Als ik niet gevaccineerd ben tegen mazelen, moet ik die dus nog halen.

VISUM: Ik ben er klaar voor en ga rustig achter de PC zitten. Vraag 1: upload uw pasfoto. Pasfoto????

Toch maar even naar de Primera om een pasfoto te laten maken, nou het resultaat mocht er zijn, ik kijk alsof ik onderweg ben naar de slachtbank. “niet lachen mevrouw!” Ja, maar chagrijnig kijken is ook een vak! Wat een trieste bedoeling.

Invullen van het Visum ging ook niet van een leie dakje….Waar verblijft u in Vietnam? Ja overal!

Toch maar het adres van mijn 1e hotel ingevoerd, ik hoop dat dat voldoende is 😊.

Waar komt u binnen in Vietnam? Hanoi airport, die was makkelijk! Waar verlaat u Vietnam? GEEN IDEE! Na lang zoeken toch de juiste grensovergang gevonden.

Betalen liep ook niet lekker, je kan alleen betalen met creditcard die ik voor deze reis heb aangeschaft. 3x geprobeerd, lukt niet! Moest opnieuw een Visum aanvraag, zucht! En toen onder begeleiding van Andre was de betaling binnen1 minuut geregeld.

Kortom…er staat me nog een hoop te wachten, maar ik ga er voor!

1. Cora:
    16 september 2023
    Geweldig, je kan het. Je gaat zeker genieten.